Minden negyedik ügy egyezséggel zárult

BÉKÉLTETŐ TESTÜLET      Az építőipari panaszok száma emelkedett        

Az elmúlt évben az előzőhöz képest megduplázódott azoknak az ügyeknek a száma, amelyeknél a felek egyezségre jutottak. A kamara mellett működő Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testülethez beérkezett ügyek közel 70 %-át érdemi döntések meghozatalával sikerült lezárni – fogalmazott dr. Horváth Zsuzsanna elnök, a testület 2017. évi szakmai beszámolójának a megvitatása során.

A konkrét számadatokról a testület elnökhelyettesét, Karádi Jánost kérdeztük.

Nem kímélik a termékbemutatós cégek a nyugdíjasokat - A jogszabályok szigorodtak, de még mindig kijátszhatóak!



A jogalkotó hiába próbálja visszaszorítani a termékbemutatós cégeket a jogszabályok módosításával, szigorításával, sajnos még mindig hihetetlen vásárlásokra veszik rá az idős embereket. „Természetesen” továbbra is a közérzet/egészségjavító készülékek viszik a pálmát, melyekből egyre többféle termék létezik a piacon többszázezer forintos vételáron.

Milyen esetben élhetünk termékszavatossággal?

 A termékszavatosság intézményét az új Polgári Törvénykönyv vezette be, és új igényérvényesítési lehetőséget biztosít a fogyasztóknak hibás teljesítés esetére. A termékszavatossági kötelezettség alapján, a termék hibája esetén nem csupán a terméket eladó tartozik szavatossággal a fogyasztó felé, hanem a termék gyártója is. Milyen esetekben tartozik a gyártó termékszavatossággal? Hogyan érvényesíthető a termékszavatosság?

Kötbér jár a fogyasztónak, ha az áramszámla nem érthető és követhető

 A Kúria döntést hozott a fogyasztók védelmében!

Nem csak az a közüzemi szolgáltatók kötelessége, hogy havonta számlákat bocsássanak ki, hanem a számláknak, fizetési emlékeztetőknek, fizetési felszólításoknak érthetőnek és követhetőnek is kell lennie. Amennyiben nem ez történik, akkor a fogyasztó jogosan kérhet kötbért az áramszolgáltatótól. - A Kúria ítéletet hozott a fogyasztói jogok védelmében!

Ruházati termékek cseréje - Mikor vihetjük vissza és mikor nem a hibás ruhadarabot? - Amit tudni érdemes!



Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy milyen jogokat érvényesíthetnek akkor, ha nem műszaki cikket vásárolnak, hanem ruhadarabot vagy épp lábbelit. A jogszabály szerint ekkor ugyanis nincs kötelező jótállás, de ez nem jelenti azt, hogy például egy hibás pulóver miatt ne lehetne reklamálni a kereskedőnél.

Az első és legfontosabb, hogy a fogyasztók legyenek tisztában azzal, hogy a vásárlástól számított két éven belül érvényesíthető szavatossági igény. Ennek alapján - a kereskedőnél bejelentett panasz során, melyről jegyzőkönyvet is kötelesek felvenni - elsősorban az árucikkjavítását vagy cseréjét lehet kérni. A javítás és a csere közül a fogyasztó választhat, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan. Másodsorban pedig árleszállításra vagy vételár-visszatérítésre vonatkozó igénnyel lehet élni.