A Kúria döntést hozott a fogyasztók védelmében!
Nem csak az a közüzemi szolgáltatók kötelessége, hogy havonta számlákat bocsássanak ki, hanem a számláknak, fizetési emlékeztetőknek, fizetési felszólításoknak érthetőnek és követhetőnek is kell lennie. Amennyiben nem ez történik, akkor a fogyasztó jogosan kérhet kötbért az áramszolgáltatótól. - A Kúria ítéletet hozott a fogyasztói jogok védelmében!
Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy milyen jogokat érvényesíthetnek akkor, ha nem műszaki cikket vásárolnak, hanem ruhadarabot vagy épp lábbelit. A jogszabály szerint ekkor ugyanis nincs kötelező jótállás, de ez nem jelenti azt, hogy például egy hibás pulóver miatt ne lehetne reklamálni a kereskedőnél.
Az első és legfontosabb, hogy a fogyasztók legyenek tisztában azzal, hogy a vásárlástól számított két éven belül érvényesíthető szavatossági igény. Ennek alapján - a kereskedőnél bejelentett panasz során, melyről jegyzőkönyvet is kötelesek felvenni - elsősorban az árucikkjavítását vagy cseréjét lehet kérni. A javítás és a csere közül a fogyasztó választhat, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan. Másodsorban pedig árleszállításra vagy vételár-visszatérítésre vonatkozó igénnyel lehet élni.